Topic: Помогите разобраться с моей ошибкой

Добрый день!

Сделал для себя маленькую базу данных.
Но есть где-то моя ошибка.

Нужно чтобы у каждого клиента отдельно сохранялись персональные платежи и сессии.
Сейчас чтобы я не добавил, сохраняется у всех одно и тоже.

Много плюсиков в карму.

cloud.mail.ru/public/nQep/fZb8FNUNE

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Привет,
Пожалуйста, просмотрите вложение, которое должно решить вашу проблему.
1. у вас были неверные связи между таблицами; взгляните на «screenshot1», чтобы узнать, каким, по моему мнению, это должно быть.
2. вы не включаете таблицы таблиц в операцию «сохранения» — только отдельные поля (см. «Снимок экрана 2»).
В более общем смысле, когда вы прикрепляете свою программу к сообщению, вы можете удалить файл «.exe» (он воссоздается при открытии его в MVD) — тогда он должен быть достаточно маленьким, чтобы его можно было прикрепить.
Вам также необходимо знать, что разработка MVD прекращена, хотя продукт по-прежнему полностью функционален, и Форум активно помогает в решении проблем; в зависимости от ваших обстоятельств это может беспокоить вас, а может и не беспокоить.
С уважением,
Derek.

Post's attachments

Attachment icon Clients1.zip 509.66 kb, 19 downloads since 2024-02-09 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Уважаемый derek!

Огромное спасибо за Ваш быстрый ответ!

Да действительно ВСЕ ПОЛУЧИЛОСЬ, как я и хотел!

Теперь я иду дальше, хочу добавить в личную карточку поля:

ГОРОД и другие с помощью ComboBox. Добавил в форму ГОРОД и сам ComboBox.
Добавил формы добавления городов в базу данных - frmCity и frmaddCity.

Добавил форму СПРАВОЧНИКИ.

И опять Ваш драгоценный опыт и Ваше мастерство подскажут мне понять где-то я совсем чуть-чуть
не дотягиваю. Какой-то маленький шаг не дает мне получить желаемый результат ......

Почему у меня не работает ComboBox?
Еще раз огромное спасибо!

Post's attachments

Attachment icon Clients1.zip 499.02 kb, 17 downloads since 2024-02-09 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Да, по поводу того, что на сегодняшний день разработка MVD прекращена я знаю!

Я БЛАГОДАРЕН всем, кто на с.д. помогает разбираться в этом интересном программном продукте.

С уважением, Игорь.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Привет,
Ваша связь между таблицами «город» и «клиент» неверна; теперь должно работать (см. скриншот 3).
Несколько предложений
1. Вместо описания того, что делает каждая кнопка, вы можете просто использовать значок, а затем поместить описание в «подсказку» — например, наведите указатель мыши на кнопку «Добавить» или на «поле поиска» и обратите внимание, как « подсказка» (см. снимок экрана 4).
2. При поиске клиентов можно сделать поиск интерактивным - как только вы начинаете что-то вводить, программа начинает поиск; если вы сделаете это, вы сможете сделать фактическую кнопку «поиск» невидимой, чтобы сохранить порядок на экране (см. снимок экрана 5).
3. вы можете использовать функцию «редактируемой таблицы» для создания своих городов (см. снимок экрана 6); это означает, что вам нужно использовать только 1 форму вместо 3, что помогает поддерживать эффективность вашего приложения (и экономит много времени!).
Надеюсь, это натолкнет вас на некоторые идеи,
Derek.

Post's attachments

Attachment icon Clients2.zip 745.93 kb, 27 downloads since 2024-02-10 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Добрый вечер уважаемый Derek!
Всех форумчан приветствую.

Еще раз ОГРОМНОЕ Вам спасибо за помощь. По поводу Ваших предложений!

1. Кнопки делаются с надписью, потому что пользоваться этой базой данных я буду, скорее всего, не один.
Будет ее использовать мой помощник или ассистент. Поэтому кнопки подписаны.

2. Очень интересное предложение по поводу изменения формата ввода данных при добавлении записи в
таблицу. Я уже этим воспользовался и научился это делать! Спасибо!

3. С поиском записей тоже разобрался - ОЧЕНЬ КРУТО!!!

И я иду потихоньку ДАЛЬШЕ - и учусь с Вашей помощью, и делаю для работы программу.
Два слова, я психолог с техническим образованием (МАИ ФРЭЛА). Правда сейчас занимаюсь
только психологией.

7 (edited by UT5LU_Igor 2024-02-10 17:14:07)

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

И вот я хотел бы чтобы в моей программе была возможность ввода, нечто похожее на план работы.

По идее должно выглядить это так:


1. Есть планировщик с календарем.
2. у меня есть заранее созданный график приема.
3. Звонит клиент - я предлагаю ему варианты по дате и времени.
4. Он делает выбор и я его ввожу в программу.


Необходимо, чтобы была возможность выбора конкретной даты с помощью календаря.
Это как-то делается - я видел это в примерах, которые скачал на форуме.

Я попробовал это сделать - опять у меня ничего не вышло.
Скрипты я писать вообще не умею. И если здесь только дело в скриптах,
тогда мне прийдется отказаться от такой идеи и использовать что-то другое.

Если будет время и возможность, буду признателен за Вашу науку!
С уважением, Игорь.

Post's attachments

Attachment icon ПЛАН РАБОТЫ.zip 326.12 kb, 21 downloads since 2024-02-10 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hello Igor, Derek

Above all, we must not abandon the idea of using scripts, it is one of the strengths of MVD which allows you to enter through the window when the door is blocked.
A script will very often make it possible to overcome the shortcomings of native MVD because not all the functions have been implemented by Dmitri (the creator of MVD).
In my projects created with MVD, I make great use of scripts to obtain results that the MVD interface alone does not allow.
On the very active forum, you will almost every time get the answer by script to a specific problem, there is always someone to offer a solution (Derek, Sparrow, K245 to name a few).
Good luck in using them.
JB

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Dear JB, I completely agree with you, and I will be very grateful to you for your help in writing scripts.

I am making a program MVB to simplify and make the work of interacting with clients more efficient without paperwork!

Thank you, all the best!
Sincerely, Igor.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hi Both,
I totally agree with Jean about writing scripts - MVD without scripts can make your ideas 'talk' but with the addition of a script, it can make them 'sing'!  My only concern is sometimes you find people who try to 'sing' before they can 'talk' and never fully realise just how much MVD can do without scripts.
Concerning your question, I don't find the Month Calendar, although visually appealing, to be very practical - you have to click on each day to see if there is availability and then repeat the operation until you find a day that is suitable.  It's a bit like having to turn each page of a diary rather than looking at a wall planner where you can get an immediate overview.
Have a look at the attachment which is one approach you might choose to take - it takes the 'wall planner' approach and lets you see everything at a glance.  Also, you can search by client and limit your view to just a particular month.  It might not be exactly what you are looking for but the point is to give you ideas and show what MVD is capable of.
One thing you will quickly realise with MVD is that there are often many different ways of approaching your problem!
A couple of things I noticed from your last attachment that you might find useful that you might not be aware of.
1.  set you label to 'word wrap' if you need to show it on more than one line (screenshot1)
2.  combine various fields to show in your comboboxes to make them more useful and user friendly  (ie first and second name) etc etc (screenshot2).
Hope this helps,
Regards,
Derek.

Post's attachments

Attachment icon work scheduler3.zip 561.96 kb, 22 downloads since 2024-02-12 

11 (edited by UT5LU_Igor 2024-02-12 10:28:34)

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hello Derek!

Спасибо за ответ! Да, конечно !!!
Я предполагаю, что у MVD огромные возможности! Но я к сожалению, не могу их оценить, так как не
являюсь професионалом в программировании. Но мне нравиться лабать что=то такое прикладное,
еще и с пользой для своей работы, а и возможно для других коллег!

Еще раз Вам очень благодарен за Ваши советы и за то, что делитесь здесь своим опытом и знаниями!

Теперь к моим вопросам!
Да, ваше предложение ОФИГИТЕЛЬНОЕ!! Именно так выглядить у меня бумажная версия!
Но, маленькое уточнение - на одном сеансе я могу работать одновременно с 10 и более людьми.

В менеджменте, их надо всех ВЫСЛУШАТЬ, и ЗАПИСАТЬ их на определенный день и час!
Т.е. другими словами говоря, я хочу сделать так, чтобы у меня был заранее подготовлен
график (список) на к примеру 12:00 23.02.2024 - на энное количество людей.
Да, и таких приемов у меня в день до 5 раз.

И по ходу - я этот список заполняю.
Теперь думаю как этот вопрос решить с помощью MVD.
А поскольку я не знаю всех СУПЕРФИШЕК программы - пока учусь и делаю, так как получается.
И с ВАШЕЙ помощью также.

Благодарю!
С уважением, Игорь.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hi Igor,
If you have more than one person simultaneously per session, you can still do this but you need to introduce another level in the hierarchy
Session Date - then Session Time (and Session Name) - then Session participants.
To do it in the style of a 'wall planner' (like my earlier attachment) would definitely need a bit of script to be written.  If I get some time, I'll try and knock something together.
In the meantime, if you take a different approach (which doesn't quite give you the same amount of information on the very first screen), you could try something like this (see attached).  You can still see which days have availability (Free Sessions, Booked Sessions) and you can also see which sessions have yet to have any participants added;  it's just not as visually obvious.
Anyway, hopefully it gives you ideas of what you can do.
Derek.

Post's attachments

Attachment icon work schedule4A.zip 443.98 kb, 23 downloads since 2024-02-13 

13 (edited by UT5LU_Igor 2024-02-13 16:51:54)

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Good afternoon Derek!

I really liked the last option!!!!!
It probably displays and performs all accounting tasks
clients!!!!

And for me this is the second part of my small project!!!
A list of clients for a specific date and time is the maximum I achieve, i.e. 100% solution to the issue.

Thank you! IGOR.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Good afternoon, Derek!

And now I need to connect the two parts into one.
I will do this little by little.

Thank you, Igor.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hi Igor,
I had a bit of free time so reworked my earlier attachment.
Now it is in the 'style' of a 'wall planner' and shows sessions (or meetings) for each calendar date and then when you click into each session, it allows for more than one participant (attendee).
There is now a small script but most of it relates to cosmetic issues (coloring the grid, keeping column widths consistent etc);  most of the work is done using calculated fields
You can also now search by month and by session (meeting) name.
Hope this helps.
Derek.

Post's attachments

Attachment icon work scheduler5.zip 444.11 kb, 22 downloads since 2024-02-14 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Good morning Derek!
I decided to take a closer look......

I would like to ask you to explain why there is such an interesting name for the component as in the screenshot. I'm sure it's some kind of secret.....

Sincerely, Igor.

Post's attachments

Attachment icon Screen1.png 10.7 kb, 3 downloads since 2024-02-14 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Derek!

Please excuse me, I have a 14" laptop.
I don't see the entire width of the program's working field.
Please tell me how to change the size......
Igor.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

This is what I see on my monitor......

Post's attachments

Attachment icon Screen2.png 111.88 kb, 1 downloads since 2024-02-14 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hello Igor, Hello Derek

Igor
About your screen resoution, you could read this Derek's post.
Please click this link :

https://myvisualdatabase.com/forum/view … hp?id=8576

et go to Derek's post.
This can be a clue.

JB

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Привет Igor, Salut Jean,
It is always a problem not knowing what screen size a program will be used on.  If it is likely to vary or if you have many users with different computers, then as Jean suggested, you can use the 'scale by' function.  But if your form design is very wide or your computer's screen is very small, this can sometimes make it hard to see!
If you know what computer screen size the program will run on is, but it is just currently too wide, then you can simply change the layout of Form1 and amend the script to reduce the widths of the columns (or do you even need 8 columns (timeslots) as I have used in my example)?.
In the new attachment,
1.  I have modified the program so that Form1 is less wide and I have adjusted the Form height so that you can always seen an entire month with one glance (ie 01/02/2024 - 29/02/2024) - see screenshot01.
2.  if you cannot see all of the 'session' (meeting) name, just hover the mouse on the relevant cell in the tablegrid and the full name will display (see screenhot02).
3.  When you are adding new 'sessions' (meetings) you could always put a small indicator on Form3 to help see how much of the name will display in the tablegrid before needing to hover the mouse. 
4.  you can always drag columns in the tablegrid to make them temporarily wider if there are certain things you need to see without wanting to hover the mouse over relevant cells.  In this case, I have added a new button which, when you click it, will re-set the columns to their initial width.
Regards,
Derek.

Post's attachments

Attachment icon work scheduler6.zip 1014.53 kb, 20 downloads since 2024-02-14 

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hi Derek!

Today I am slowly combining the two parts into one program + along the way, finalizing some little things for effective work.
And according to your advice, every time some new idea comes. I'm sure this is normal. For now, I am implementing these ideas myself.

And I have a request to you with gratitude - at this stage we stop with further ideas for improvement and design. THANK YOU SO MUCH!
Now I will probably ask lonely questions, for example - how to implement a function without changing the functionality and design.

question #1: having two Checkbox fields (firstname and lastname), in the telephone directory.
And in the client’s personal card, I would like to select the already entered last name and first name using only one Checkbox fields.
For example: First name.
Perhaps you have an example of solving such a problem in your luggage!?

If you need to write a script for this, skip it.

Regards, Igor.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Привет, Igor
Я не уверен, что вы имеете в виду.
Можете ли вы прикрепить свой проект с описанием того, что именно вы пытаетесь сделать?
Derek
.
I'm not sure what you mean.
Can you attach your project with a description of what you are exactly trying to do?

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Derek, good day!
I answered you as a letter to the moderator!?
Thanks Igor.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Hi Igor,
Can you please keep all messages within the Forum.
This way they can get answered more quickly rather than waiting for individuals who may not be available. 
Also, it means that other Forum users can contribute with their own ideas (there are almost always a number of different ways to fix a problem) rather than rely on just one solution which may not always be the most suitable.
Thanks,
Derek.

Re: Помогите разобраться с моей ошибкой

Привет Дерек!

Да, я  все понял. Спасибо.

Игорь